Ticker

10/recent/ticker-posts

Ποσειδώνας Γιαννόπουλος: «Ο ΣΥΡΙΖΑ μισεί την Eurovision»


Αληθινός, καυστικός και πάντα ετοιμόλογος. Αυτά είναι κάποια από τα επίθετα που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τον Ποσειδώνα Γιαννόπουλο. «Εισέβαλε» στον χώρο των ΜΜΕ το 1987 ξεκινώντας από την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία». Ύστερα μπήκε στα ραδιοφωνικά μονοπάτια (με πρώτους σταθμούς Top FM 92,3 και τον Ant1 97.2), διαδρομή που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στο Love Radio 97.5 .Έχει πάρει συνέντευξη σε πάνω από 200 ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου, χαρίζοντας σε αρκετούς απ’ αυτούς στίχους κομματιών που σημείωσαν πολύ μεγάλη επιτυχία.

Ο ίδιος μάλιστα, έχει αφήσει το στίγμα του και στον διαγωνισμό της Eurovision, γράφοντας το “With Love” της Τάμτα, το «Comme ci Comme Ca” της Ευρυδίκης και του Δημήτρη Κοργιαλά και το “My Secret Combination” της Καλομοίρα (όπου με αυτό η Ελλάδα κατέκτησε την 3η θέση το 2008).10 χρόνια αργότερα, ο κόσμος τον απήλαυσε και στην ομάδα του «ΕΥΤΥΧΕΙΤΕ» του Open, με τον σχολιασμό του και τη κριτική του σε πρόσωπα της επικαιρότητας να γίνονται ουκ ολίγες φορές επίκεντρο αντίστοιχων εκπομπών, sites και των υπολοίπων μέσων κοινωνικών δικτύωσης.

Είσαι από τις λίγες περιπτώσεις ανθρώπων, που έκαναν πολλές δουλειές από τα 16 του, παράλληλα με την σχολική σου θητεία. Πόσο δύσκολο ήταν για σένα αυτό και πως ήρθε ο δρόμος σου για τα ΜΜE;

Ήταν πολύ δύσκολο αλλά αναγκαίο, καθώς υπήρχε οικονομικό πρόβλημα στην οικογένεια. Κάπως έτσι, έμαθα από μικρός να είμαι μαχητής. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα από πολύ νωρίς να είμαι περισσότερο επικεντρωμένος στην επιβίωση, παρά στο να κάνω όνειρα για το μέλλον. Επομένως, είμαι ακόμα πιο ευγνώμων για όσα ακολούθησαν στην ζωή μου. Όσον αφορά τα ΜΜΕ, όλα ξεκίνησαν από την αγάπη μου για την μουσική. Αυτή με οδήγησε να ασχοληθώ και με τα media. Μετά την στρατιωτική θητεία, μόλις άκουσα ότι ανοίγουν τα ιδιωτικά ραδιόφωνα, έφτιαξα ένα πρόχειρο demo εκπομπής στο στερεοφωνικό του σπιτιού. Το πήγα στον πρώτο ιδιωτικό σταθμό που άνοιγε, τους άρεσε και μου έδωσαν αμέσως καθημερινή ραδιοφωνική εκπομπή.

 Σου έχει συμβεί να μετανιώσεις για κάτι που έχεις κάνει, σε όλη αυτή την πορεία των 32 χρόνων που βρίσκεσαι στα ΜΜΕ; Και αν ναι, τι είναι αυτό;

Φυσικά! Δεν γίνεται σε μία πορεία τόσων χρόνων να μην έχω μετανιώσει για κάποια πράγματα. Ωστόσο ξέρω να ζητάω συγγνώμη όταν πρέπει. Όπως στην Πέγκυ Ζήνα που για το “Αν Πας Με Άλλη” της είχα γράψει σε μια κάκιστη δισκοκριτική μέχρι και ν’ αλλάξει επάγγελμα. Μετά από χρόνια την συνάντησα κάπου, μόλις με είδε τρόμαξε σαν να είδε «δράκο». Είπα μέσα μου «δε ντρέπεσαι ρε; τι του’ κανες του κοριτσιού;» Της ζήτησα συγγνώμη, γιατί κατάλαβα εν τω μεταξύ πόσο καλή τραγουδίστρια ήταν στον δεύτερο δίσκο της. Έπειτα έγινα και παραγωγός της στον τρίτο και πρώτο πετυχημένο της δίσκο και της έγραψα επιπλέον και το τραγούδι “Πολύ Καλά Περνάμε”.
“Ποτέ στην Eurovision ένα φαβορί δεν καταποντίζεται τυχαία”

Το 2007 έγραψες τους στίχους για το “Comme Ci Comme Ca”, που τραγούδησαν η Ευρυδίκη και ο Δημήτρης Κοργιαλάς στην Eurovision. 13 χρόνια μετά, έχεις καταλάβει τι ή ποια ήταν αυτά τα στοιχεία που «εμπόδισαν» την πρόκριση του κομματιού στον Τελικό;

Πριν τον τελικό υποψιαζόμουν ότι δεν θα προκριθούμε λόγω αδύναμης σκηνικής παρουσίασης. Ποτέ στην Eurovision ένα φαβορί δεν καταποντίζεται τυχαία. Ήμασταν φαβορί αλλά αυτό που παρουσιάσαμε στην σκηνή ήταν μέτριο. Είχα προσπαθήσει να το προλάβω μήνες πριν προτείνοντας  κάποιον σκηνοθέτη, αλλά δυστυχώς δεν εισακούστηκα. Η Ευρυδίκη ήταν εξαιρετική φωνητικά. Στην Eurovision παίζει όμως σημαντικό ρόλο η σκηνική παρουσία και κανείς δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την εκπληκτική ερμηνεία της Ευρυδίκης, αντιθέτως, όλοι μου έλεγαν «γιατί δεν παρουσιάσατε κάτι πιο ενδιαφέρον»; Το ίδιο συνέβη και στον ελληνικό τελικό του 2007 με την Τάμτα. Ή Τάμτα υπέροχη, η σκηνοθεσία όμως παραφορτωμένη και μπερδεμένη. Για αυτό και την επόμενη χρονιά με την Καλομοίρα, φρόντισα να ενημερώνομαι έγκαιρα για το πως θα παρουσιαστεί το κομμάτι και να λέω τις παρατηρήσεις μου, ώστε να μην «χρεωθώ» σαν στιχουργός κι άλλο ένα λάθος.

Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χαμηλές  θέσεις  του βαθμολογικού πίνακα, στον διαγωνισμό της Eurovision, τα τελευταία χρόνια;

 Λόγω της κυβέρνησης των προηγούμενων χρόνων η οποία διηύθυνε και την ΕΡΤ. Είναι κοινό μυστικό ότι ο Σύριζα μισεί την Eurovision. Την θεωρεί κάτι φθηνό και μη ποιοτικό. Αν ήταν δυνατόν θα είχαν αποσύρει εντελώς την Ελληνική συμμετοχή.  Δεν το έκαναν γιατί φοβήθηκαν την κατακραυγή. Γι αυτούς ακριβώς τους λόγους, έκαναν λάθος επιλογές. Γιατί το έκαναν απρόθυμα. Στην δική τους θητεία έγινε και το πιο κορυφαίο σφάλμα, να απορρίψουν την Φουρέιρα η οποία έχει γενικά όλο το «πακέτο» για τον διαγωνισμό. Αντ’ αυτού είχαν υποψήφια κάποια άθλια τραγούδια τα οποία ευτυχώς αποκλείστηκαν και τελικά πήγε η  Τερζή με ένα συμπαθητικό κομμάτι μεν αλλά η ΕΡΤ προφανώς δεν ασχολήθηκε με το πως θα το παρουσιάσει. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να αφήνεις τον ίδιο τον τραγουδιστή να αποφασίσει για τα πάντα. Έτσι φτάσαμε σε σημείο η συγκεκριμένη να κάνει το μεγαλύτερο λάθος που έχει γίνει σε on stage παρουσίαση κομματιού.   Στην ορχηστική μουσική γέφυρα που κρατούσε σχεδόν 40 δευτερόλεπτα όπου θα μπορούσε να κάνει αμέτρητα πράγματα επί σκηνής, δεν έκανε τίποτα απολύτως!!! Πόσα εντυπωσιακά έκαναν on stage μέσα σε μουσική γέφυρα λίγων μόλις δευτερολέπτων η Παπαρίζου, ο Σάκης, η Καλομοίρα; Ε, η Τερζή καθόταν 40 δευτερόλεπτα και κοίταγε την κάμερα, τα φώτα και έδειχνε ένα μπλε χέρι! Τραγελαφικά πράγματα. Για να μην μιλήσουμε για άλλες ατυχέστατες επιλογές επί Σύριζα όπως τους Άργκο, που θύμιζαν σκηνικά συμμετοχή της Τουρκίας την δεκαετία του 70! Μόνο η Ντούσκα είχε εξαιρετικό τραγούδι, φωνή και κλιπ, αλλά και εκείνη έχασε το παιχνίδι στην παραφορτωμένη σκηνική παρουσία. Και σε αυτό, αποδεικνύεται πάλι ότι φέρει μεγάλες ευθύνες η ΕΡΤ η οποία όφειλε να «σώσει» το σκηνοθετικό κομμάτι…

 Έχεις πει την άποψη σου για ουκ ολίγους καλλιτέχνες στο μουσικό πεντάγραμμο (Josephine, Ειρήνη Παπαδοπούλου, Γιώργος Μαζωνάκης, Ελεονώρα Ζουγανέλη κ.τ.λ).  Αρκετοί από αυτούς, όμως «εισβάλλουν» συχνά στις Τάσεις του Youtube και τα κομμάτια τους γίνονται, εκ των πραγμάτων, μεγάλα σουξέ. Τελικά, τι ξεχωρίζει  ο κόσμος σε αυτούς, σύμφωνα με την άποψη σου, και γίνονται επιτυχημένοι και εμπορικοί καλλιτέχνες;

Θεωρώ αστείο να λέμε ότι κάποιος κάνει επιτυχία, επειδή κάνει views στο Youtube. Εγώ έχω ζήσει μια άλλη εποχή που επιτυχία σήμαινε «πουλάω δίσκους – γεμίζω μαγαζιά – συναυλίες». Είναι ανέκδοτο όλο αυτό με τα views. Δεν παίζουν ρόλο. Views μπορεί να κάνει και ένα χαζοτράγουδο με τον Φλωρινιώτη ή την Έφη Θώδη που θα το δουν για πλάκα. Δεν θα έπρεπε να δίνει σημασία ο κόσμος. Επίσης, τα views, δεν δημιουργούν από το πουθενά ταλέντο, αν κάποια είναι άφωνη ή ατάλαντη, θα παραμείνει άφωνη και ατάλαντη και με ένα δισεκατομμύριο views. Τώρα το τι ξεχωρίζει ο κόσμος είναι μια άλλη υπόθεση. Στο κοινό πάντα υπήρχε και το κομμάτι των συνειδητών ακροατών, όσων καταλάβαιναν τι επιλέγουν και τι ακούνε και των άλλων που δεν έχουν ιδέα και ακούνε ότι να ναι.

 Έχεις ξεχωρίσει διαμαντάκια από τα μουσικά δρώμενα που θα μπορούσαν να κάνουν την έκπληξη είτε στην Ελλάδα είτε στην Κύπρο; Αν ναι, ποια είναι αυτά;

Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες. Η Ελένη Φουρέιρα παραμένει η καλύτερη επιλογή. Την είχα αναφέρει σε πολλές συνεντεύξεις εδώ και χρόνια, πριν με δικαιώσει με την επιτυχία του “Fuego”. Πιστεύω ότι αν ξαναπάει Eurovision με ένα καλό κομμάτι, έχει πολλές πιθανότητες να την κερδίσει. Είναι σαν την περίπτωση της Έλενας Παπαρίζου που αδικήθηκε την 1η φορά ως Antique και την επόμενη φορά κέρδισε. Η Φουρέϊρα είτε πάει με την Ελλάδα, την Κύπρο, την Αλβανία, ή την Ισπανία, έχει το εκτόπισμα και το «άστρο» για να πάρει πρωτιά.   Να σου αποκαλύψω και κάτι. Πριν κάποιους μήνες, έτυχε να μιλήσω με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της ΕΡΤ και τους είπα: «Μην κάνετε τα λάθη που έκαναν οι προηγούμενοι και άφησαν την Φουρέιρα. Όταν ξαναπάει Eurovision, μπορεί να πάρει πρωτιά. Φροντίστε να της κάνετε εσείς την πρόταση ως Ελλάδα. Αν όχι φέτος, του χρόνου.   Ένας άλλος καλλιτέχνης που πάντα τον πίστευα για τον διαγωνισμό -καθώς παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην Eurovision να «γράφει» το πρόσωπο του τραγουδιστή στην κάμερα- είναι ο Stan. Με ένα καλό τραγούδι θα πήγαινε πολύ καλά.   Άλλα πρόσωπα που θα μπορούσαν εκτός από την Στεφανία που φαίνεται ενδιαφέρουσα περίπτωση, είναι η Κατερίνα Στικούδη, ο Χρήστος Μάστορας και γιατί όχι ένας λαϊκός τραγουδιστής σαν τον Κωνσταντίνο Αργυρό ή τον Νίκο Οικονομόπουλο που θα μπορούσαν να κάνουν την έκπληξη με ένα κομμάτι σαν του Λούκα Γιώρκα.

Υπάρχουν αρκετοί καλλιτέχνες που ασχολούνται με την πολιτική τα τελευταία χρόνια, όπως η Ραλλία Χρηστίδου; Πιστεύεις ότι η πολιτική τους θέση και οι απόψεις τους μπορούν να επηρεάσουν/αμαυρώσουν την καλλιτεχνική τους υπόσταση;

Σαφέστατα. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες που έχουν μπει στην πολιτική, έχουν αποχαιρετήσει την καριέρα τους. Πιστεύω ότι το έχουν συνειδητοποιήσει εκ των προτέρων. Όσον αφορά την Ραλλία, με την οποία έχουμε συνεργαστεί και την οποία συμπαθώ πολύ, θα σου πω ευθέως ότι έκανε μεγάλο λάθος. Όταν κάποιοι άνθρωποι έχουν δολοφονηθεί επειδή πέρασαν μερικοί επαναστάτες-τέρατα και πέταξαν μολότοφ, τους έκαψαν και επιπλέον δεν άφηναν να πλησιάσουν και τα πυροσβεστικά να τους σώσουνε φωνάζοντας «αφήστε τους απεργοσπάστες να καούν», δεν επιτρέπεται να βγαίνει βουλευτίνα και να λέει «κλισεδιές» του τύπου «Οι τραπεζίτες φίλοι της ΝΔ ευθύνονται για τους νεκρούς της Marfin»! Όλοι ξέρουμε τι είχε συμβεί και ότι οι ένοχοι δεν δικάστηκαν, απλά επειδή δεν βρέθηκαν ποτέ εκμεταλλευόμενοι την κάλυψη που προσφέρει η πολυκοσμία μιας πορείας. Δεν μπορώ λοιπόν να ακούω τόσο σοβαρές μ@λ@κίες και να σιωπώ. Το θέμα μου δεν είναι η ΝΔ και οι τραπεζίτες, δεν με αφορά αυτό, αλλά η μνήμη των νεκρών η οποία προσβάλλεται με αυτόν τον τρόπο.

Ανέφερες σε πρόσφατη συνέντευξη σου ότι η Φουρέιρα έχει κάνει τις προσπάθειες της στο εξωτερικό,  εν αντιθέσει με την Έλενα Παπαρίζου και την Καλομοίρα.  Τελικά, ποια είναι η άποψη σου για το εν λόγω θέμα;

Θεωρώ αστείο και που το συζητάμε. Αυτό που είπα ήταν σαφές, απλό και δεν υπήρχε κανένας λόγος να το παρεξηγήσουν κάποιοι και να γίνει θέμα από το πουθενά. Σίγουρα πάντως δεν θα το παρεξήγησαν -και το λέω με βεβαιότητα- ούτε η Καλομοίρα, ούτε η Έλενα Παπαρίζου. Είπα απλά κάτι που είναι γεγονός. Δεν αναφέρθηκα τυχαία στις τρεις. Το έκανα καθώς θεωρώ ότι Παπαρίζου, Καλομοίρα, Φουρέϊρα είναι οι τρεις καλύτερες εμφανίσεις που έγιναν ποτέ στην Eurovision από Ελλάδα και Κύπρο. “My Number One”, “Secret Combination” και “Fuego” ήταν νικηφόρα κομμάτια. Το ένα κέρδισε και τα άλλα δύο μπορούσαν.   Η Καλομοίρα έφυγε στην Αμερική και η Παπαρίζου μετά την Eurovision δεν ασχολήθηκε ενεργά. Σε αντίθεση, με την Φουρέιρα, η οποία προσπάθησε πολύ. Δεν εξετάζω το αν τελικά τα κατάφερε ή όχι, εγώ απλά είπα ότι προσπάθησε πολύ περισσότερο από την Έλενα και την Καλομοίρα.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια για την season 2020-2021;

Μεγαλώνοντας μου έγινε δίδαγμα ότι «όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια ο Θεός γελάει». Γι’ αυτό και δεν σχεδιάζω, απλά εργάζομαι και πολύ. Δεν είμαι άνθρωπος που επαναπαύεται ή τεμπελιάζει. Είμαι 32 χρόνια στον χώρο, αλλά έχω τον ίδιο ενθουσιασμό και την ίδια ζωντάνια που είχα και το 1988 που ξεκινούσα. Συνεχίζω λοιπόν το ραδιόφωνο καθημερινά στον Love 97.5.Στιχουργικά κυκλοφόρησε ένα νέο τραγούδι μου στα Γαλλικά με τίτλο «L’amour» και ερμηνεύτρια την Αντριάννα Μπάμπαλη, ενώ έχω ξεκινήσει κάτι που απαιτούσε πολύ δουλειά, ανεβάζω παλιές ραδιοφωνικές συνεντεύξεις με σημαντικούς καλλιτέχνες από το 1988 μέχρι και τις μέρες μας. Έχουν ανέβει ήδη 40 και θα ακολουθήσουν τουλάχιστον άλλες 50 στο κανάλι μου στο youtube, στο Poseidonas Giannopoulos.

Infegreece.gr-Γιάννης Μαυρίδης

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια