Ticker

10/recent/ticker-posts

ANT1-30 χρόνια: Άγνωστα στοιχεία και παρασκήνια για το μεγάλο κανάλι της χώρας


Ήταν Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1989. Στις 9 το βράδυ ο Τέρενς Κουίκ άρχισε να μετρά αντίστροφα για την έναρξη ενός νεοσύστατου τότε σταθμού που θα άλλαζε το μιντιακό σκηνικό και έμελλε να «κουβαλάει», σήμερα, 30 χρόνια μετά, τον τίτλο του μακροβιότερου ελληνικού τηλεοπτικού καναλιού. 

Ο λόγος για τον Ant1, ο οποίος την 1η Ιανουαρίου 2020 έγινε και επίσημα 30 χρόνων. Και είναι το «παιδί» ενός ανθρώπου με όραμα και αγάπη γι’ αυτό που έκανε, του Μίνωα Ξ. Κυριακού. Τα προγράμματα του σταθμού, έβαλαν τη δική τους σφραγίδα, το κάθε ένα στο είδος του. 

Από τους καφέδες το 1958 στον Όμιλο Antenna του 1989: 
Όταν ο σταθμός ήταν στα πρώτα του βήματα και μόλις είχε «κλείσει» τα εφτά του χρόνια, ο Μίνωας Κυριακού παραχώρησε την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη -πού αλλού;- στον Ant1 και στον Νίκο Μαστοράκη. Ο ίδιος δεν μπορούσε να κρύψει τη συγκίνησή του μιλώντας για το «παιδί» του. «Βλέπαμε το θαύμα τότε… Και αναρωτιέμαι, μέσα στα εφτά αυτά χρόνια τι πρόοδος υπήρξε; Και πάλι, δεν είμαι ικανοποιημένος καθόλου με αυτό που κάνουμε!» , είχε πει με ειλικρίνεια και πρόσθεσε: «Θα με πεις αχάριστο αλλά… πόσα ακόμη μπορούμε να φτιάξουμε;» ρώτησε τον παρουσιαστή. 

Στη συνέχεια, ο ισχυρός άνδρας των media, θέλησε να μοιραστεί με τον Νίκο Μαστοράκη, μια ιστορία από το μακρινό 1958, τότε που ήταν πιτσιρικάς, μόλις 16 ετών. «Εδώ που καθόμαστε το 1958 ο θείος μου, ο Αλέκος Παυεζόπουλος, ο μακαρίτης, μαζί με τη Bavaria Film έφτιαξε αυτά τα στούντιο, τα οποία ήταν το κόσμημα των Βαλκανίων […]. Έπρεπε να δουλέψω για να βγάλω το χαρτζιλίκι μου […]. Είχαν ένα σπιτάκι έξω από το στούντιο Άλφα το οποίο ήταν το καφενείο και έφερνα τους καφέδες. Ακόμα ετοιμαζόντουσαν, δεν είχαν κάνει καμία παραγωγή, και τότε μόλις είχαν κλείσει κάποια παραγωγή με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ και τη Τζία Σκάλα, την ταινία,τους “Οργισμένους Λόφους”, αμερικανική φυσικά, και ήμουν ο καφετζής. Ούτε καν καφετζής… Τον έφερνα, δεν τον έφτιαχνα!» ,είχε θυμηθεί τότε με νοσταλγία. 

Πώς όμως από τους καφέδες, στήθηκε ένας ολόκληρος όμιλος; «Ξεκίνησε τυχαία, διότι πίστευα ότι μπορώ να προσφέρω κάτι στη χώρα, όχι γιατί ήταν της μόδας. Θυμάμαι ήμουν στη Νέα Υόρκη και πήγαμε να κάνουμε κάποιες εκπομπές για τον ελληνισμό μέσω του Ιδρύματος Αιγαίου. Στο Σικάγο πέσαμε σε κάποιους… δολοφόνους κυριολεκτικά. Χάσαμε και χρήματα… Και μετά… λέω στον Δέσποτα, “δεν κάνουμε ραδιόφωνο;”, εκείνοι νόμιζαν ότι ο Κυριακού παίζει, και δεν πήγαμε άσχημα δόξα τω Θεώ», ανέφερε τότε ο Μίνωας Κυριακού. 

Όταν η Ρούλα Κορομηλά «κότεψε» στα παρασκήνια του Ciao Ant1: 
Η ψυχαγωγία υπήρξε από την πρώτη μέρα η «σπονδυλική στήλη» του προγράμματος. Κάθε show ήταν και μια γιορτή για τους τηλεθεατές. Λαμπερά φορέματα, πλούσια σκηνικά, κέφι και χαμογελαστοί παρουσιαστές κρατούσαν συντροφιά στο κοινό. Ο Ant1 συμμετείχε στην ανάδειξη σημαντικών ταλέντων του θεάματος, καθιέρωσε πρότυπα ,και προηγήθηκε των αλλαγών στην τηλεοπτική βιομηχανία. 

Η Ρούλα Κορομηλά, μέσα από τη συχνότητα του Ant1 καθιερώθηκε ως η εθνική παρουσιάστρια της ελληνικής τηλεόρασης. Και πώς να μην καθιερωθεί; Το μπριο, το σκέρτσο και η αμεσότητά της, την έβαλαν στις καρδιές των τηλεθεατών που την ακολουθούσαν σε κάθε της επαγγελματικό βήμα. Σε μια σπάνια τηλεοπτική συνέντευξη, η Ρούλα Κορομηλά, εξομολογήθηκε στον Νίκο Χατζηνικολάου στην εκπομπή ,«Ενώπιος Ενωπίω», ένα άγνωστο περιστατικό από την εποχή που παρουσίαζε το Ciao Ant1.«Είχα την Αλίκη Βουγιουκλάκη καλεσμένη τα Χριστούγεννα. Κι έρχεται και με βλέπει στο καμαρίνι να κλαίω. Και μου λέει “μικρή, τι έγινε; Τι συμβαίνει;”. Της λέω ότι θέλω να τα παρατήσω, μου λέει “τι εννοείς;”. Της λέω ότι δεν θέλω να ξαναβγώ στην τηλεόραση, θέλω να τα παρατήσω. Και μου λέει “είμαι εδώ, θα βγω σε μια ωρίτσα, θα βαφτώ, θα είμαι μια κουκλάρα και θα βγω. Και θα πω ότι σε αντικαθιστώ. Αλλά θα πω ότι είσαι και μεγάλη κότα και δεν θέλω να με ξαναπάρεις εμένα τηλέφωνο. Εγώ δεν θέλω ανθρώπους που ηττούνται, δεν θέλω ανθρώπους που το βάζουν κάτω”. Ήταν τρομερό, με σταμάτησε. Βεβαίως είχε μεγάλη επίδραση και με είχε βοηθήσει πάρα πολύ σε πολύ δύσκολες στιγμές η Αλίκη», είπε η Ρούλα Κορομηλά. 

Η «Λάμψη» του Ρεκόρ Γκίνες, τα ιλιγγιώδη νούμερα, και ο ρόλος της Αλίκης Βουγιουκλάκη: 
Ant1 σημαίνει λάμψη… Και όταν λέμε «Λάμψη» εννοούμε το μακροβιότερο ελληνικό καθημερινό σήριαλ της ελληνικής τηλεόρασης, το οποίο κατάφερε να μπει και στο βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες. Την εποχή που βγήκε η «Λάμψη» στον τηλεοπτικό αέρα, η έννοια «καθημερινό σήριαλ» ήταν κάτι άγνωστο. 

Και όμως… Τόσο ο Νίκος Φώσκολος όσο και ο Μίνωας Κυριακού πίστεψαν σε αυτό το εγχείρημα και το στήριξαν με όλη τους την ψυχή. Το απόγευμα εκείνο που προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της «Λάμψης» ο δημιουργός της, Νίκος Φώσκολος, αν και είχε αγωνία για το αποτέλεσμα δεν παρακολούθησε τη σειρά. «Τη μέρα που βγήκε η Λάμψη, ο πατέρας μου δεν την είδε, διότι είχε πάει σε μια εκκλησία, είχε ανάψει κερί, και προσευχόταν την ώρα που έβγαινε η σειρά στον “αέρα”» ,είχε εξομολογηθεί η κόρη του Νίκου Φώσκολου, Ντέλα , σε τηλεοπτική της συνέντευξη. 

Ο ισχυρός Γιάγκος, η αδέκαστη Βίρνα, η ραδιούργα Σάντρα, ο ανθρωπιστής Αλέξης, η φιλόδοξη Τατιάνα, ο επαναστάτης Τίμος και τόσοι άλλοι χαρακτήρες, κάθε απόγευμα επί 14 χρόνια έμπαιναν σχεδόν σε κάθε ελληνικό σπίτι, και καθήλωναν με τις ιστορίες τους οι οποίες ήταν συνήθως γεμάτες ίντριγκες και έρωτα. Το πρώτο επεισόδιο της «Λάμψης» σημείωσε την τηλεθέαση ρεκόρ για την εποχή της τάξης του 62%. Στα 14 χρόνια προβολής της, προβλήθηκαν 3.457 επεισόδια, από το πλατό της σειράς πέρασαν 1.500 ηθοποιοί, 7 σκηνοθέτες, γράφτηκαν 150.000 σελίδες για 190 ιστορίες. 

Στην επιτυχία της «Λάμψης» βασικό ρόλο έπαιξε και η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Ποια ήταν όμως η συμμετοχή της «εθνικής σταρ»; «Πριν αρχίσουν τα γυρίσματα, στο σπίτι μας ένα βράδυ, ο Νίκος ο Φώσκολος και η Αλίκη ετοίμασαν την ομάδα της Λάμψης. Η Αλίκη τού έλεγε ορισμένα πράγματα, ο Νίκος τη δεχόταν πάρα πολύ και τη θαύμαζε. Του είπε κάποια ονόματα που έπρεπε να παίξουν στη Λάμψη και ο Φώσκολος αυτό το υλοποίησε. Του είπε για την Κάτια Δανδουλάκη, τον Χρήστο Πολίτη, τον Κώστα Σπυρόπουλο και την Ελένη Κούρκουλα», είχε θυμηθεί η ηθοποιός, Έφη Πίκουλα, νύφη της Αλίκης Βουγιουκλάκη, η οποία υποδυόταν την καμαριέρα στη σειρά. 

Το άγνωστο περιστατικό με τον πυροβολισμό και την Ελένη Μενεγάκη:
O Ant1 έχει αποτελέσει φυτώριο για πολλούς παρουσιαστές, ηθοποιούς και δημοσιογράφους στα 30 χρόνια παρουσίας του. Ένα από τα λαμπερά πρόσωπα που έκαναν την εμφάνισή τους, κυριάρχησαν και συνεχίζουν να κυριαρχούν στα τηλεοπτικά δρώμενα είναι η Ελένη Μενεγάκη. Η παρουσιάστρια, την εποχή που ήταν «παιδί» του Ant1 είχε πέσει θύμα ενός φανατικού θαυμαστή της, του οποίου του είχε «καρφωθεί» ότι ήταν ζευγάρι και προκειμένου να την πάρει και να φύγουνε δεν δίστασε να βγάλει όπλο και να αρχίσει να πυροβολεί. «Είχε έρθει ένας και πυροβολούσε στην είσοδο, στου Αγίου Θωμά. Κι αν δεν είχε πυροβολήσει τον έπιασαν πάνω στο πυροβολητό. Τώρα μιλάμε όταν πρωτοξεκίνησα, 22 χρόνια πριν στον Αnt1. Κάποιος θαυμαστής που του είχε κάτσει ότι ήμασταν ζευγάρι, είχε έρθει από κάποιο μέρος από την επαρχία. “Ήρθα να την πάρω”! Tο θυμάμαι πολύ έντονα», είχε θυμηθεί η Ελένη Μενεγάκη. 

Ο μοναδικός σκύλος που ήταν ασφαλισμένος στο ΙΚΑ: 
Από το 1989 έως και την τηλεοπτική σεζόν 2019-20, ο Ant1 έχει προβάλει 200 συνολικά σειρές όλων των ειδών. Μια από τις σειρές η οποία ακόμη και σήμερα σημειώνει υψηλά νούμερα τηλεθέασης αν και προβάλλεται σε επανάληψη αξημέρωτα, είναι οι «Μεν και οι Δεν». Η σειρά έφερε τις υπογραφές των Χάρη Ρώμα και της Άννας Χατζησοφιά ,και ήταν πρωτοπόρα για την εποχή της. Αξιοσημείωτο του πόσο προχωρημένη ήταν η σειρά που προβλήθηκε από το 1993 έως το 1996 ήταν η εμφάνιση ενός χαρακτήρα drag queen ,ο οποίος ήταν και ο πατέρας του Διονύση (Χάρη Ρώμα). 

Στους «Μεν και Δεν», τα βλέμματα είχε τραβήξει και το σκυλάκι της Βάνας Δάγκα. Ένα μικρόσωμο χαριτωμένο μαλτέζ το οποίο η Βάνα δεν αποχωριζόταν ποτέ από την αγκαλιά της και το αποκαλούσε «παιδί» της. Η «Τερέζ» συμμετείχε στα γυρίσματα και γι’αυτό τον λόγο πληρωνόταν και ήταν ασφαλισμένη και στο… ΙΚΑ!

«Έπαιρνε κανονικά μεροκάματο, βέβαια. Τον πρώτο χρόνο έπαιρνε 10 χιλιάδες δραχμές τον μήνα και μετά τον δεύτερο έπαιρνε 20 χιλιάδες, είχε 100% αύξηση. Κι επειδή δεν μπορούσαν να τα δίνουν μαύρα, κόβανε στο δελτίο το δικό μου, οπότε έπαιρνε και ΙΚΑ. Δεν μπόρεσε, βέβαια, να το χρησιμοποιήσει γιατί να πάω το σκυλί στο ΙΚΑ ήταν… δύσκολο», είχε εξομολογηθεί η Άννα Κουρή σε παλιότερη συνέντευξή της. 

Το τηλεπαιχνίδι που μπήκε στο στόχαστρο της εφορίας λόγω… σλόγκαν! 
Το κανάλι τόλμησε παραγωγές που ξέφευγαν από τα συνήθη πρότυπα της διασκέδασης, όπως το εμβληματικό παγκόσμιο φαινόμενο ,«Big Brother», και προσέφερε μια διαφορετική πρόταση τηλεοπτικής ψυχαγωγίας, κατακτώντας έτσι την ταυτότητα του πρωτοποριακού σταθμού. Υπήρξε όμως ένα τηλεπαιχνίδι το οποίο μπήκε στο «μάτι» της εφορίας λόγω… σλόγκαν. Ο λόγος για τον «Τροχό της Τύχης» τον οποίο τότε παρουσίαζε ο G-Poly (που τον αγαπάνε και οι Μογγγόλοι, όπως συνηθίζει να λέει και ο ίδιος), Γιώργος Πολυχρονίου. Στην έναρξη της εκπομπής έδινε το σύνθημα να ξεκινήσει το παιχνίδι λέγοντας: «Εκατομμύρια μοιράζει ο Τροχός»! 

Ο μουσικός παραγωγός και παρουσιαστής, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό είχε περιγράψει τη στιγμή που ένας εφοριακός του χτύπησε τη πόρτα. «Μια μέρα μου την πέφτει ένας εφοριακός, μου χτυπάει το κουδούνι, μου λέει: Κύριε Πολυχρονίου από την Εφορία την τοπική είμαι, αν θέλετε περάστε τη Δευτέρα να τα πούμε. Τη Δευτέρα είχα γύρισμα και του λέω: Πειράζει να περάσω μετά; Πήγα στο γύρισμα τη Δευτέρα και έλεγα «Εκατομμύριααααα, αλλά τι; Χρωστάμε! Ήρθε η Εφορία!».

Πηγή: Newsbeast.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια