Γράφει η Αλεξάνδρα Τσόλκα στο kourdistoportocali.com:
Ο «παραμυθάς» Νίκος Φώσκολος είχε καταφέρει να καθιερώσει το είδος της καθημερινής σειράς και να καθηλώσει το κοινό του! Είχε όλα τα συστατικά μιας επικής μυθοπλασίας, τόσο η αφήγηση του, όσο και η σκηνοθετική του προσέγγιση. Λαϊκό είδος η «σαπουνόπερα» όπως λέγεται, μιας και απευθύνεται σε νοικοκυρές και προβάλλεται σε ζώνες, που η διαφήμιση τους είναι απορρυπαντικά πάσης χρήσης και φτηνά καλλυντικά. Όμως με τη γνώση του μαζικού σινεμά ο Φώσκολος, είχε κατορθώσει να πλάσει χαρακτήρες, να αναδείξει προβλήματα όχι μόνο της εποχής αλλά και κάποια διαχρονικά, όπως οι ταξικές διαφορές, η τρομοκρατία, η απληστία των πλουτοκρατών, με λαϊκή αφήγηση, φυσικά, που γνώριζε καλά, με την σύνθεση της εικόνας και την αγάπη για το προϊόν του.
Είχε λοιδορηθεί στον καιρό του αλλά άφησε συνέχεια στην τηλεόραση, τόσο στην Άννα Αδριανού, με την πιο μοντέρνα θεματολογία, όσο και στην Έλενα Ακρίτα που αποτέλεσε όαση θεματική και διαλογική, με κατοικημένους χαρακτήρες, ζωντανούς διάλογους και πλοκή. Και μιλώντας για πλοκή εννοούμε φυσικά την εξέλιξη, την αρχή, την μέση και το τέλος κάθε ιστορίας, την οποία οι δευτερεύουσες ιστορίες, υπηρετούσαν, δίνοντας πινελιές χιούμορ και απλότητας. Δυστυχώς η οικονομική κρίση και η στενότητα σε χρήμα των καναλιών, οδήγησε σε οπισθοχώρηση αυτό το είδος, που κακά τα ψέματα αφορά σε συναισθηματική εκπαίδευση λαών ολόκληρων και η τηλεόραση έχει τέτοιον ακριβώς λόγο ύπαρξης!
Άθλιες είναι οι σημερινές παραγωγές του είδους, αν εξαιρέσεις το «9 μήνες» του Star, που έχει δομή και καλές ερμηνείες. Στις άλλες όλες παραγωγές, λείπουν οι καλοί ή έστω ανεκτοί ηθοποιοί. Στη σειρά του Mega, «Ρουά Ματ», ο άοκνος Γιάννης Σπαλιάρας των 4000 ερωτικών συνευρέσεων, υποδύεται έναν ρόλο που με δυσκολία καταλαβαίνεις αν μιλά ελληνικά ή κάποια άλλη γλώσσα, μιας και η εκφορά του θυμίζει βογγητό πόνου και όχι –φευ!- ερωτικό, στο οποίο διακρίνεται σε επιδόσεις ο «ηθοποιός».
Στο «Δαχτυλίδι της φωτιάς» η ευτυχία δείχνεται με την Αθηνά Οικονομάκου να τρέχει γελαστή με μπικίνι, σε μια παραλία και η δυστυχία με την Αθηνά Οικονομικού νε περπατάει σκεφτική με ολόσωμο, στην ίδια παραλία! Η υπόθεση; Την παραθέτουμε όπως δημοσιεύτηκε η σειρά στις αρχές της: Η Μαρίνα (η Οικονομάκου που λέγαμε!), είναι κυκλοθυμική. Έχασε τον σύντροφό της Χρήστο (Μέμος Μπεγνής), πριν από δέκα χρόνια. Έχει απωθημένα, φοβίες, ζει και δεν ζει. Έχει μέλλον, που δεν το θέλει χωρίς εκείνον που της έμαθε τι σημαίνει έρωτας. Τον ψάχνει μέσα της, τον ψάχνει παντού, είναι εξαφανισμένος.
Και τον βρίσκει λίγες μέρες πριν παντρευτεί. Ζει στη Σαντορίνη. Δεν την αναγνωρίζει, δεν τη θυμάται, έχει άλλο όνομα. Έχει σχέση, έχει ερωτηματικά κι αναμνήσεις από μια ζωή που έζησε κάπου, κάποτε, όταν ήταν ένας άλλος. Μια νύχτα έρωτα επιβεβαιώνει και στους δυο πως οι εραστές δεν ξεχνιούνται ποτέ, δεν πεθαίνουν ποτέ. Οι εραστές που ζουν μέσα τους και ξαναγεννιούνται σαν ένα. Μια απόφαση, ένα σοκ, μια απόδραση, ένας πανικός…». Άμα είναι να κάνεις θέμα εκείνον που σου «έμαθε τι σημαίνει έρωτας», στην αρχαιότητα σου, τότε είναι σα να γυρνάς απ το Πανεπιστήμιο στο δημοτικό, βρε Μαρίνα μου και πες πως δε τα έπαιρνες τα γράμματα να τελειώνουμε! Όσον αφορά στο «οι εραστές που ζουν μέσα τους ξαναγεννιούνται σαν ένα» μου κάνει σαν και θα βγουν απ τις κοιλιές τους Αλιεν διαστημικά και θα φιλιούνται και δεν θα είναι κοντά και η Σιγκίουρνεϊ Γουίβερ να πετάξει τους εισβολείς στον Γαλαξία! Τώρα οι εραστές που «δεν πεθαίνουν ποτέ» μου κάνει και λίγο Walking Dead αλλά τόσο η Οικονομάκου, όσο και ο Μπεγνής είναι πολύ καλοβαμμένοι για απέθαντοι περιπατητές!
Ο πρωτοπόρος του είδους, ΑΝΤ1 πάλι, κάτι χρόνια, τώρα, παίζει το Μπρούσκο, με φόντο την ομορφιά της Κύπρου και της Κρήτης. Αυτό είναι και το μοναδικό στοιχείο για να δεις τη σειρά. Με εξαίρεση την Τζόυς Ευείδη, τον Απόστολο Τότσικα και την Εβελύνα Παπούλια, η σειρά έχει ερμηνείες όπου οι κακοί στενεύουν τα μάτια, οι ερωτευμένοι κοιτάνε σα να χουν πάθει εγκεφαλικό και οι βασανισμένοι σαν άσιτοι. Το κύριο δε πρόβλημα όλων είναι μάλλον το sex! Sex που έγινε και δεν πέτυχε, sex που έτυχε και πέτυχε, που δεν έγινε, που παρακαλάνε να γίνει, που το κάνε ο ένας με την άλλη, η άλλη με τον άλλον και όλοι μαζί με μερικούς περαστικούς απ το σοκάκι. Αντιγράφουμε την υπόθεση από κάποιο επεισόδιο της εβδομάδας για να δείτε πως τίποτα δεν εξελίσσεται αλλά όλοι κάποιον ζηλεύουν: «… Η Μελίνα έχει κυριευθεί από το φόβο της ότι θα χάσει οριστικά τον Αχιλλέα. Ο Μάρκος με τον Παύλο θα έχουν μεταξύ τους μια ένταση γιατί η Δάφνη έχει το κακό ελάττωμα να ανακατεύεται σε όλα. Ο Μηνάς και η Βασιλική νομίζουν ο ένας για τον άλλον ότι έχει παράλληλη σχέση και γι αυτό και οι δύο παρακολουθούν ο ένας τον άλλον. Η Χρυσάνθη είναι πάρα πολύ φιλική απέναντι στον Αχιλλέα, αλλά ο Αχιλλέας για κάποιο παράξενο λόγο είναι πολύ μαζεμένος μαζί της. Στον Σήφη, η Όλγα κάνει μια αποκαλυπτική ομολογία και του λέει ότι τον έχει ερωτευτεί και περιμένει να δει την αντίδραση του. Η Δάφνη είναι πάρα πολύ τσαντισμένη με τον Πάτροκλο γιατί νομίζει ότι θα ξεκινήσει να στήσει μια νέα πλεκτάνη εις βάρος της, όταν όμως θα συναντηθούν τους περιμένει και τους δύο μια έκπληξη…»…
Α! Έχει και κάτι πυροβολισμούς, αλλά δε βαριέστε, εδώ η Όλγα κάνει «αποκαλυπτική ομολογία» πως έχει ερωτευτεί τον Πάτροκλο και περιμένει απάντηση… Μαύρο Όλγα μου, όταν στη σειρά παίζει και Αχιλλέα πόσες ελπίδες να χεις με έναν Πάτροκλο μου λες; Να διαβάζουμε Όμηρο παιδιά! Από τότε έχουν ειπωθεί όλα. Από τότε αλλά και απ τον Λουκιανό Κηλαηδόνη που τόσο ωραία περίγραψε την υπόθεση αυτών των σειρών πριν χρονιά πως: «…τα 'φτιαξε κι η Ρέα τελικά με τον Αντρέα , που τον ήθελε και η Νίνα πριν γνωρίσει το Θαλή, που τα είχε με τη Λόλα και φλερτάριζε τη Στέλλα λίγο πριν να γνωριστούν με τη Λιλή. Έφαγε η Μαρούλα τον Μανώλη από τη Ρούλα
που του άρεσε και η Μίνα που του γνώρισε η Γωγώ, που τα είχε με τον Άρη πριν τα φτιάξει με την Μάρη και που ίσως να την πήδηξα κι
Ο «παραμυθάς» Νίκος Φώσκολος είχε καταφέρει να καθιερώσει το είδος της καθημερινής σειράς και να καθηλώσει το κοινό του! Είχε όλα τα συστατικά μιας επικής μυθοπλασίας, τόσο η αφήγηση του, όσο και η σκηνοθετική του προσέγγιση. Λαϊκό είδος η «σαπουνόπερα» όπως λέγεται, μιας και απευθύνεται σε νοικοκυρές και προβάλλεται σε ζώνες, που η διαφήμιση τους είναι απορρυπαντικά πάσης χρήσης και φτηνά καλλυντικά. Όμως με τη γνώση του μαζικού σινεμά ο Φώσκολος, είχε κατορθώσει να πλάσει χαρακτήρες, να αναδείξει προβλήματα όχι μόνο της εποχής αλλά και κάποια διαχρονικά, όπως οι ταξικές διαφορές, η τρομοκρατία, η απληστία των πλουτοκρατών, με λαϊκή αφήγηση, φυσικά, που γνώριζε καλά, με την σύνθεση της εικόνας και την αγάπη για το προϊόν του.
Είχε λοιδορηθεί στον καιρό του αλλά άφησε συνέχεια στην τηλεόραση, τόσο στην Άννα Αδριανού, με την πιο μοντέρνα θεματολογία, όσο και στην Έλενα Ακρίτα που αποτέλεσε όαση θεματική και διαλογική, με κατοικημένους χαρακτήρες, ζωντανούς διάλογους και πλοκή. Και μιλώντας για πλοκή εννοούμε φυσικά την εξέλιξη, την αρχή, την μέση και το τέλος κάθε ιστορίας, την οποία οι δευτερεύουσες ιστορίες, υπηρετούσαν, δίνοντας πινελιές χιούμορ και απλότητας. Δυστυχώς η οικονομική κρίση και η στενότητα σε χρήμα των καναλιών, οδήγησε σε οπισθοχώρηση αυτό το είδος, που κακά τα ψέματα αφορά σε συναισθηματική εκπαίδευση λαών ολόκληρων και η τηλεόραση έχει τέτοιον ακριβώς λόγο ύπαρξης!
Άθλιες είναι οι σημερινές παραγωγές του είδους, αν εξαιρέσεις το «9 μήνες» του Star, που έχει δομή και καλές ερμηνείες. Στις άλλες όλες παραγωγές, λείπουν οι καλοί ή έστω ανεκτοί ηθοποιοί. Στη σειρά του Mega, «Ρουά Ματ», ο άοκνος Γιάννης Σπαλιάρας των 4000 ερωτικών συνευρέσεων, υποδύεται έναν ρόλο που με δυσκολία καταλαβαίνεις αν μιλά ελληνικά ή κάποια άλλη γλώσσα, μιας και η εκφορά του θυμίζει βογγητό πόνου και όχι –φευ!- ερωτικό, στο οποίο διακρίνεται σε επιδόσεις ο «ηθοποιός».
Στο «Δαχτυλίδι της φωτιάς» η ευτυχία δείχνεται με την Αθηνά Οικονομάκου να τρέχει γελαστή με μπικίνι, σε μια παραλία και η δυστυχία με την Αθηνά Οικονομικού νε περπατάει σκεφτική με ολόσωμο, στην ίδια παραλία! Η υπόθεση; Την παραθέτουμε όπως δημοσιεύτηκε η σειρά στις αρχές της: Η Μαρίνα (η Οικονομάκου που λέγαμε!), είναι κυκλοθυμική. Έχασε τον σύντροφό της Χρήστο (Μέμος Μπεγνής), πριν από δέκα χρόνια. Έχει απωθημένα, φοβίες, ζει και δεν ζει. Έχει μέλλον, που δεν το θέλει χωρίς εκείνον που της έμαθε τι σημαίνει έρωτας. Τον ψάχνει μέσα της, τον ψάχνει παντού, είναι εξαφανισμένος.
Και τον βρίσκει λίγες μέρες πριν παντρευτεί. Ζει στη Σαντορίνη. Δεν την αναγνωρίζει, δεν τη θυμάται, έχει άλλο όνομα. Έχει σχέση, έχει ερωτηματικά κι αναμνήσεις από μια ζωή που έζησε κάπου, κάποτε, όταν ήταν ένας άλλος. Μια νύχτα έρωτα επιβεβαιώνει και στους δυο πως οι εραστές δεν ξεχνιούνται ποτέ, δεν πεθαίνουν ποτέ. Οι εραστές που ζουν μέσα τους και ξαναγεννιούνται σαν ένα. Μια απόφαση, ένα σοκ, μια απόδραση, ένας πανικός…». Άμα είναι να κάνεις θέμα εκείνον που σου «έμαθε τι σημαίνει έρωτας», στην αρχαιότητα σου, τότε είναι σα να γυρνάς απ το Πανεπιστήμιο στο δημοτικό, βρε Μαρίνα μου και πες πως δε τα έπαιρνες τα γράμματα να τελειώνουμε! Όσον αφορά στο «οι εραστές που ζουν μέσα τους ξαναγεννιούνται σαν ένα» μου κάνει σαν και θα βγουν απ τις κοιλιές τους Αλιεν διαστημικά και θα φιλιούνται και δεν θα είναι κοντά και η Σιγκίουρνεϊ Γουίβερ να πετάξει τους εισβολείς στον Γαλαξία! Τώρα οι εραστές που «δεν πεθαίνουν ποτέ» μου κάνει και λίγο Walking Dead αλλά τόσο η Οικονομάκου, όσο και ο Μπεγνής είναι πολύ καλοβαμμένοι για απέθαντοι περιπατητές!
Ο πρωτοπόρος του είδους, ΑΝΤ1 πάλι, κάτι χρόνια, τώρα, παίζει το Μπρούσκο, με φόντο την ομορφιά της Κύπρου και της Κρήτης. Αυτό είναι και το μοναδικό στοιχείο για να δεις τη σειρά. Με εξαίρεση την Τζόυς Ευείδη, τον Απόστολο Τότσικα και την Εβελύνα Παπούλια, η σειρά έχει ερμηνείες όπου οι κακοί στενεύουν τα μάτια, οι ερωτευμένοι κοιτάνε σα να χουν πάθει εγκεφαλικό και οι βασανισμένοι σαν άσιτοι. Το κύριο δε πρόβλημα όλων είναι μάλλον το sex! Sex που έγινε και δεν πέτυχε, sex που έτυχε και πέτυχε, που δεν έγινε, που παρακαλάνε να γίνει, που το κάνε ο ένας με την άλλη, η άλλη με τον άλλον και όλοι μαζί με μερικούς περαστικούς απ το σοκάκι. Αντιγράφουμε την υπόθεση από κάποιο επεισόδιο της εβδομάδας για να δείτε πως τίποτα δεν εξελίσσεται αλλά όλοι κάποιον ζηλεύουν: «… Η Μελίνα έχει κυριευθεί από το φόβο της ότι θα χάσει οριστικά τον Αχιλλέα. Ο Μάρκος με τον Παύλο θα έχουν μεταξύ τους μια ένταση γιατί η Δάφνη έχει το κακό ελάττωμα να ανακατεύεται σε όλα. Ο Μηνάς και η Βασιλική νομίζουν ο ένας για τον άλλον ότι έχει παράλληλη σχέση και γι αυτό και οι δύο παρακολουθούν ο ένας τον άλλον. Η Χρυσάνθη είναι πάρα πολύ φιλική απέναντι στον Αχιλλέα, αλλά ο Αχιλλέας για κάποιο παράξενο λόγο είναι πολύ μαζεμένος μαζί της. Στον Σήφη, η Όλγα κάνει μια αποκαλυπτική ομολογία και του λέει ότι τον έχει ερωτευτεί και περιμένει να δει την αντίδραση του. Η Δάφνη είναι πάρα πολύ τσαντισμένη με τον Πάτροκλο γιατί νομίζει ότι θα ξεκινήσει να στήσει μια νέα πλεκτάνη εις βάρος της, όταν όμως θα συναντηθούν τους περιμένει και τους δύο μια έκπληξη…»…
Α! Έχει και κάτι πυροβολισμούς, αλλά δε βαριέστε, εδώ η Όλγα κάνει «αποκαλυπτική ομολογία» πως έχει ερωτευτεί τον Πάτροκλο και περιμένει απάντηση… Μαύρο Όλγα μου, όταν στη σειρά παίζει και Αχιλλέα πόσες ελπίδες να χεις με έναν Πάτροκλο μου λες; Να διαβάζουμε Όμηρο παιδιά! Από τότε έχουν ειπωθεί όλα. Από τότε αλλά και απ τον Λουκιανό Κηλαηδόνη που τόσο ωραία περίγραψε την υπόθεση αυτών των σειρών πριν χρονιά πως: «…τα 'φτιαξε κι η Ρέα τελικά με τον Αντρέα , που τον ήθελε και η Νίνα πριν γνωρίσει το Θαλή, που τα είχε με τη Λόλα και φλερτάριζε τη Στέλλα λίγο πριν να γνωριστούν με τη Λιλή. Έφαγε η Μαρούλα τον Μανώλη από τη Ρούλα
που του άρεσε και η Μίνα που του γνώρισε η Γωγώ, που τα είχε με τον Άρη πριν τα φτιάξει με την Μάρη και που ίσως να την πήδηξα κι
0 Σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Σχόλια άσχετα με το θέμα,υβριστικά προσβλητικά ή κεφαλαία ,θα διαγράφονται χωρίς καμία εξήγηση.
Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το SITE TVNEA.COM.
Από την στιγμή που ο χρήστης γράφει σχόλιο αποδέχεται τους παρακάτω όρους του Tvnea.com .
Οροι χρήσης Tvnea.com (κάνε κλικ εδώ).
Τα σχόλια δικά σας
Υποβολή Παραπόνων στο email:tvnea@hotmail.com